Totalt antall sidevisninger

torsdag 15. september 2011

Vårt første møte med slummen.


I dag har vi vert på et "bedre" slumområde, på et `drop in center` som hopes of haven har laget til. Her kommer mennesker som trenger medisin, undersøkelse av lege, klær, sko, mat, tannbørste, tannkrem og såpe. Vi har sammen med lederen vår Solveig, doktor Gunnhild og to legestudenter fra Norge delt ut diverse til mennesker som sto i en lang kø inne på senteret. Flere barn og voksne fikk også undersøkelse, medisiner og penciliner av Gunnhild. Vi kunne se at flere var syke og svake. Alle som kom hadde klær på seg, men det var kanskje de eneste klærne de eigde.

sammen med 2 legestudenter står vi klare til å reise .


Køen er stor inne på drop in centeret.


Doktor Gunnhild undersøker en liten gutt


Lederen vår Solveig prøver å finne en passende kjole til en liten jente.


Sarah og Janne finner frem klær.




Her er hjemmet til kvinnen vi fikk besøke.


Etter vi hadde delt ut et sett med klær til alle, fikk vi være med en voksen kvinne hjem for å besøke huset hennes. Her bodde hun i et uforklarelig skur med 6 små barn. Uten vann og strøm... og med vegger laget av plastikk og papir, så bodde denne  store familien. Det var en STERK opplevelse som møtte oss med sørgelige tårer for denne stakker kvinnen. Vi gav henne mer klær til alle barna og forklarte henne at hopes of haven vill hjelpe henne med å bygge tett tak og lage en seng med puter og tepper til henne. Da gråt den stakkars kvinnen av glede..noe som var både godt og trist for oss å se.

4 kommentarer:

  1. Jammen kontrast i forhold til korleis me har det her heime i Noreg! Sterkt å berre sjå bileta, kan ikkje forestilla meg korleis det er å faktisk oppleva det. Håpe de er flinke til å snakka saman om det dykk opplev.

    Sarah: Fungerer ingen av sim-korta dine no eller? Tenker på deg heile tida, og elskar deg veldig høgt! Ta vare på deg sjølv og kvarandre :)

    -Kjetil Johannes

    SvarSlett
  2. Hallo lille skatten min! takk for soet komentar! simkorta funker.. eg pleier aa skifte til mitt vanlinge naar eg legg meg.. saann eg kan lese meldinger naar eg vaakner =)

    Elsker deg og veldig hoegt!! og savner deg masse =( =(

    SvarSlett
  3. Hei Kjære Sarah.
    Eg leser kvar dag på bloggen og følger spennt med. Tenkjer mykje på deg,og ber om beskyttelse for dokke alle tre. I dag kom tårene trillande då eg såg bileta og fattigdommen for dei små barna, og ellers kva det opplever. Eg trur de får vera der nå som "Guds hender" og gi barna trøst og omsorg midt i den store nøden. (Du skulle nok fått nokre fleire barneklede med i kofferten.) Jammen har me overfold her i Norge. TakkåTakk. Gud Velsigne dokke ! -- Helsing Far-Sigmund

    SvarSlett
  4. Hei Sarah, håpe du har det bra. Det var sterkt å lese om turen dokkers. Flott det dokker gjør der nede, lykke til med resten av turen. Klem Kine Malen

    SvarSlett